Huisregels/Regulamin

Huisregels



Afspraken
Wij werken in onze praktijk uitsluitend met behandelingen volgens afspraak en zonder (open) spreekuren (uitgezonderd de weekenddienst). Afspraken kunnen uitsluitend telefonisch,per email of aan de balie worden gemaakt / geannuleerd. U kunt uw auto gratis parkeren direct voor de praktijk.


Inschrijven  
Wij nemen voorlopig geen nieuwe patienten aan. U kunt zich wel  aanmelden maar dan wordt u op de wachtlijst geplaatst. website http://tandartsnowak.nl/aanmelden-patient
Na het aanmelden via onze website  krijgt u geen bevestiging. 


Het niet nakomen van een afspraak

Wanneer u een afspraak niet na kunt komen dient U dit uiterlijk 48 uur van tevoren telefonisch of per email af te melden. Zegt u een afspraak niet of niet tijdig af, dan zal de voor u gereserveerde tijd in rekening worden gebracht. Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk.

Pijnklachten / spoedgevallen
Wanneer u ’s ochtends voor 12.00 uur belt met een pijnklacht/spoedgeval, proberen wij u zoveel mogelijk dezelfde dag te helpen. Belt u later op de dag, dan kunnen wij u dit niet garanderen. 
Voor het behandelen van pijnklachten hebben wij vaste tijden in onze agenda gereserveerd. Wij kunnen dus niet altijd rekening houden met uw voorkeuren in verband met werk- of schooltijden.
Bovengenoemde regel mocht niet geldig zijn voor patienten die :
-  niet regelmatig komen voor controles
- uitsluitend  komen  als zij pijnklachten hebben 
- onze adviezen niet opvolgen 

Onze praktijk is aangesloten bij Tandartsenkring de Kempen. Voor de informatie over spoedgevallen buiten onze openingstijden kunt u terecht op de website http://tandartsenkringdekempen.nl/
 

Betalingen


Hierbij wil ik u op de hoogte stellen dat er een wijziging gaat plaats vinden in de betalingswijze zoals u deze bij ons gewend bent. Per 1 oktober/november 2019 gaat de naam van factoringbedrijf Famed veranderen naar Infomedics vanwege een fusering tussen deze 2 bedrijven.

We zijn gewend tot nu toe dat de tandarts alle rekeningen verstuurd via Famed.
Voor patiënten die niet extra voor de tandarts verzekerd zijn gaat dit veranderen vanwege de hoge kosten. Hierdoor zijn wij genoodzaakt de nota`s van patiënten die niet extra voor tandartskosten verzekerd zijn zelf te innen. Dit kan na de behandeling bij de balie assistente contant of per pin betaling. Hierna krijgt u de nota van uw behandeling direct mee naar huis of ontvangt u hem op uw verzoek per email.

Ook patiënten die woonachtig zijn in  het buitenland (Belgie) zullen voortaan direct na de behandeling hun nota voldoen via contact of pin betaling.

Voor patiënten die wel een aanvullende tandartsverzekering hebben(in Nederland) veranderd er niets. Zij zullen de nota in de toekomst ontvangen van Infomedics. (voorheen Famed).
Patienten die herhaaldelijk  niet op tijd hun notas betalen (ondanks tandartsverzekering)zullen ook na het behandeling meteen afrekenen.


Indien er verdere vragen zijn helpen wij u graag. Wij zijn elke dag telefonisch bereikbaar vanaf 8.30u tot 17.00u en op vrijdag van 8.30u tot 15.00u
Of u kunt uw vraag per email sturen naar: tandartsnowak@gmail.com
Afspraakherinnering

Wij sturen elke dag een afspraakherinnering via e-mail of per SMS naar onze patiënten voor een afspraak die gepland staat voor de volgende week. Dit is een gratis extra service die wij verlenen aan onze patiënten waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. We streven ernaar om u en herinnering aan uw afspraak te versturen. Mocht u onverhoopt geen herinnering ontvangen, betekent dit niet perse dat uw afspraak geannuleerd is.


Uw gegevens up-to-date

U bent altijd zelf verantwoordelijk dat uw gegevens bij eventuele wijziging aan ons worden doorgegeven (bijvoorbeeld een verandering van zorgverzekeraar, adres of telefoonnummer).Het liefst altijd per email:   tandartsnowak@gmail.com  doorgeven


Begrotingen

Bij uitgebreide behandelingen ontvangt u van ons van tevoren een begroting.
Alleen indien een patiënt akkoord is gegaan met de verstrekte begroting, wordt een patiënt in onze praktijk behandeld. Leest u de begroting altijd zorgvuldig door!

Antwoordapparaat

Indien u ons belt en u krijgt het antwoordapparaat te horen, LUISTERT u deze altijd in uw eigen belang geheel en zorgvuldig af. Er kan belangrijke informatie voor u op staan.

Uw eigendommen

Waak zelf over uw eigendommen. Tandartspraktijk J.F  Nowak B.V. is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten.